Wat was er gaande?
Diess was op autovakantie in Oostenrijk met een Volkswagen ID.3. Toen hij de 100% elektrische wagen wilde opladen langs de Brennerpas, moest hij daarvoor gebruik maken van een snellader van Ionity, maar van de vier laadpalen werkte de enige beschikbare niet.
De CEO besloot dan maar door te rijden naar Italië, maar ook daar raakte hij gefrustreerd. “Geen koffie, geen sanitair, een laadpunt dat niet werkt, wat een trieste stand van zaken”, schreef Diess op Linkedin. “Alles behalve een premium oplaadervaring, Ionity!”, vervolledigde de man, duidelijk geërgerd.
Nochtans…
… is Ionity een joint venture van BMW, Daimler, Ford en – jawel – Volkswagen, waar Hyundai zich vorig jaar bij heeft aangegesloten. Ondanks het feit dat VW een vinger in de pap heeft, is het niet de eerste keer dat een directielid van dezelfde groep kritiek uit op het netwerk dat honderden snellaadstations in Europa telt.
Advertentie – lees hieronder verder
Vorig jaar gaf Silke Bagschick, het hoofd marketing van Volkswagen, nog aan dat de prijzen van Ionity om een EV op te laden te hoog liggen. Markus Duesmann, chef van Audi, heeft zelfs al gezegd dat ‘zijn’ merk een eigen infrastructuur wil uitrollen op het Oude Continent.
Ionity heeft trouwens al lauwtjes gereageerd op de uitlatingen van Herbert Diess, op vraag van de Amerikaanse website Jalopnik. “We kunnen niet reageren met een verklaring en hopen op begrip”…
Niet te missen!
In dit uitgebreide artikel lees je alles wat je moet weten over reizen met een elektrische auto.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be