1. Gloednieuw
Rustend op het CMF-EV platform dat met Nissan wordt gedeeld, verschilt de Mégane E-Tech Electric helemaal van de versie met verbrandingsmotor (al dan niet een plug-in hybride) die geen SUV is. Zijn infotainmentsysteem met een verticaal 12,3″-middenscherm is ook gloednieuw en het deelt geen onderdelen met het laatstgenoemde model.
2. Google
Het multimediaplatform van deze Franse auto, OpenR genaamd, is ontwikkeld voor Android met behulp van Google Automotive Services. Het zal onder andere Google Maps en de Google Playstore bevatten. Het is niet de bedoeling om de eigen smartphone te gebruiken dankzij 4G, al is integratie nog steeds mogelijk.
Advertentie – lees hieronder verder
3. Twee audiosystemen
Op instapniveau is het audiosysteem toevertrouwd aan de Franse specialist Arkamys. Op de topversies is het Harman Kardon die de klus klaart.
4. Keuze tussen twee motoren en twee batterijen
Bij zijn lancering zal de Mégane E-Tech Electric verkrijgbaar zijn in twee verschillende vermogensversies: 130 of 218 pk sterk. De eerste krijgt een 40 kWh batterij, de tweede eentje van 60 kWh. Dit levert een actieradius op van respectievelijk 300 en 470 km volgens de WLTP-normen.
5. Made in France
Deze cross-over zal in Frankrijk van de band rollen, meer bepaald in de fabriek van Douai, die gespecialiseerd is in auto’s met een elektrische aandrijving. De bestellingen lopen vanaf februari 2022 binnen en de eerste leveringen in België staan op de planning van maart volgend jaar.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be