Bij BMW verwijst LCI (Life Cycle Impulse) naar een bijgewerkte versie, meestal wanneer het model in de helft van zijn carrière zit. Dat is nu het geval voor de G20 3 Reeks, want daarvan hebben de berline en de break (Touring) zopas een facelift gekregen.
Kleine ‘nieren’
Zoals je misschien al had opgemerkt, zijn de koplampen anders, evenals de bumpers en het radiatorrooster. Tot blijdschap van (heel) veel fans heeft BMW niet besloten om de ‘nieren‘ gigantisch te maken, wat men bijvoorbeeld wel heeft gedaan met die van de nieuwe 7 Reeks en X7. De kritiek die op het design van deze modellen wordt geuit, heeft de hoofdontwerper van het merk al (vakkundig?) gecounterd.
Advertentie – lees hieronder verder
Nieuw multimediasysteem
De velgen van de ‘Drie’ meten nu minimaal 17 inch in diameter en het kleurenpalet voor het exterieur is uitgebreid met drie nieuwe tinten. Het interieur is van zijn kant voorzien van het grote 14,9-inch scherm dat al te zien was in onder meer de i4, in combinatie met iDrive en het besturingssysteem van de nieuwste generatie. Dit wordt gevolgd door het 12,3-inch digitale instrumentenpaneel.
De centrale luchtroosters zijn eveneens opnieuw ontworpen en sommige bedieningselementen verplaatst.
Ruime keuze aan motoren
BMW biedt nog steeds een ruime keuze aan benzinemotoren (318i, 320i, 330i, M340i en M3), diesels (316d, 318d, 320d, 330d en M340d) en plug-in hybride aandrijflijnen (320e en 330e), die vanaf nu allemaal standaard gekoppeld zijn aan een automaat (een Steptronic met 8 versnellingen).
Vanzelfsprekend blijft de vernieuwde 3 Reeks leverbaar met xDrive-vierwielaandrijving in combinatie met bepaalde motoren. De basisuitrusting omvat nu navigatie (wat geen overbodige luxe is) en een nieuwe airco met 3 zones.
Wanneer te koop?
Vanaf juli van dit jaar kan je de nieuwe BMW 3 Reeks kopen.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be