Deze HR-V blijft trouw aan de conceptwagen die in september in Parijs te zien was. Het is leuk dat Honda de dynamische coupévorm heeft behouden. Vooral de aflopende daklijn , de laterale plooi en deurklinken die in de achterstijl werden verstopt, typeren het design.
Het interieur is dan weer weinig verrassend qua design. Het ziet er een beetje sober uit maar het werd opgewaardeerd wat de algemene kwaliteitsindruk zeker ten goede komt. Het geheel zit wel ingenieus in mekaar. Honda gebruikt andermaal haar “magic seats” zodat je het interieur erg modulair kan gebruiken. We onthouden vooral dat de koffer over een laadvolume van 453 liter beschikt en met neergeklapte achterbank bedraagt het laadvermogen 1.026 liter.
Voor de aandrijving van deze HR-V is er keuze tussen twee motorisaties. Op benzine is er de 1.5 i-VTEC die 130 pk sterk is. Dieselrijders hebben de 1.6 i-DTEC ter beschikking die 120 pk levert. Beide motoren worden standaard aan een manuele zesversnellingsbak gelinkt. De benzinemotor kan (optioneel) met een CVT-automaat worden geleverd.
Vindt u deze tweede generatie HR-V even origineel als de eerste ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be