De Smart #3 is 13 cm langer dan zijn kleine broer #1 en werd zopas voorgesteld op de IAA in München. Hij heeft een origineel SUV-coupéprofiel. De kleine stadsauto’s behoren tot het verleden: Smart richt zich nu op grotere formaten, met dit nieuwe model van 4,40 m lang. De vloeiende en pure lijnen van de #3 zijn geslaagd. De lichtstroken die de voor- en achterlichten met elkaar verbinden en het gewelfde koetswerk doen denken aan bepaalde elektrische Mercedessen. En dat is geen toeval: deze SUV is ontworpen door de designafdeling van het merk met de ster.
Kwaliteitsvol interieur
Het dashboard, dat overgenomen is van de #1, onderscheidt zich door drie centrale ventilatieroosters in plaats van twee in de #1. Voor de rest is de sfeer resoluut modern en kwaliteitsvol, met achtergrondverlichting, premiummaterialen en twee schermen van respectievelijk 9,2 en 12,8 duim. Vanaf het tweede uitrustingsniveau is de Smart #3 uitgerust met een head-updisplay van 10 duim. De kofferruimte heeft een inhoud van 370 liter en daar mag je nog 15 liter van de voorste bagageruimte (frunk) optellen.
Advertentie – lees hieronder verder
Twee versies
De Smart #3 is gebaseerd op het SEA-platform (Sustainable Experience Architecture) van Geely (mede-eigenaar van het merk). De #3 heeft een batterij van 66 kWh die in combinatie met de goede aerodynamica een zeer behoorlijk rijbereik van 415 tot 455 km oplevert, afhankelijk van de versie. Het instapmodel van de #3 wordt aangedreven door één elektromotor met 272 pk en 343 Nm. De Brabus-versie heeft echter twee elektromotoren, goed voor 428 pk en 543 Nm. De Smart #3 kan tot 22 kW laden met wisselstroom (waardoor hij in minder dan 3 uur van 10 naar 80 procent gaat) en tot 150 kW met gelijkstroom.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be