De Maxus eTerron 9 heeft in Europa eigenlijk nog geen concurrentie. Het is de tweede elektrische pick-up van de Chinese constructeur, een dochterbedrijf van de SAIC-groep. De eerste elektrische pick-up, de T90 EV, wordt maar op twee wielen aangedreven, maar deze nieuwe eTerron 9 heeft vierwielaandrijving door zijn twee elektromotoren. Die ontwikkelen samen 442 pk en worden gevoed door een LFP-batterij met 102 kWh. De Tetris-achtige constructiemethode met negen cellen die horizontaal en verticaal geplaatst zijn, beperkt de batterijgrootte. Snelladen van 20 naar 80% duurt ongeveer 40 minuten met een maximaal vermogen van 115 kW. Het officiële rijbereik is keurig: 430 km volgens WLTP.
Advertentie – lees hieronder verder
V2L
De pick-up heeft zes verschillende rijmodi voor diverse rijomstandigheden. Je kunt ook een eigen modus personaliseren door parameters zoals stuurgedrag, motorvermogen en stabiliteitscontrole aan te passen, net als de energierecuperatie en de hoogte van de standaard gemonteerde luchtvering. De Vehicle to Load-functie (V2L) is ook standaard, waardoor elektrische toestellen stroom krijgen via stopcontacten in de voorste kofferbak of de laadbak.
Verfijnd interieur
De Maxus eTerron 9 is 5,50 m lang en kan een laadvermogen van 620 kg aan. Het maximale trekgewicht is 3.500 kg. Naast zijn moderne, robuuste lijnen heeft hij een verfijnd interieur met een groot digitaal paneel met twee schermen, massagezetels voorin en een twintigtal opbergvakken verspreid over het hele interieur. Als er je langere voorwerpen wilt vervoeren, kan de achterwand van de bestuurderscabine met één druk op de knop verlaagd worden. Hierdoor ontstaat een laadruimte van 2,40 m lang. In het interieur kun je ook 1,70 m slaapruimte vrijmaken door de rugleuningen van de voorzetels neer te klappen. De Maxus heeft bovendien een grote frunk met een inhoud van 236 liter.
Luchtvering
De multi-link luchtvering achteraan verandert het niveau van de auto naargelang de snelheid en vermindert rol- en knikbewegingen van de auto. De hoogte van de auto kan ook aangepast worden. In de Easy Load-modus kun je het laadvlak 60 mm verlagen, wat het in- en uitladen vergemakkelijkt. De eTerron 9 komt eind dit jaar naar België. De prijs is nog niet bekend.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be