Na de vernieuwing van de driedeurs en vijfdeurs neemt Mini de cabriolet onder handen, intussen al de vijfde generatie. Hij is gebaseerd op hetzelfde platform als zijn voorganger en is alleen verkrijgbaar met 2.0 viercilinder turbobenzinemotoren met 163 pk en 250 Nm (Cooper C) of 204 pk en 300 Nm (Cooper S).
Deze Mini kan zijn stoffen dak bij een maximumsnelheid van 30 km/u in 18 seconden worden geopend. Het systeem laat ook toe om het eerste deel te openen, net als een klassiek schuifdak, wat praktisch is bij mooi weer maar niet per se warm. De Mini Cabriolet is uitgerust met een groot centraal scherm van 9,5 duim en heeft ook een teller om te meten hoe vaak je met open dak rijdt. Nutteloos maar leuk…
Oud en nieuw?
Het meest verrassende aan deze nieuwe Mini Cooper Cabriolet is de mix van oude en nieuwe stijlkenmerken. Aan de voorkant heeft hij de koplampen en de grote grille van de Mini drie en vijfdeurs, maar hij behoudt hij zijn ronde achterlichten, terwijl die achterlichten bij de andere modellen driehoekig van vorm zijn. Hij lijkt daarom meer op een update van de vorige generatie van de cabriolet.
Advertentie – lees hieronder verder
Qua afmetingen is er weinig veranderd: de auto is 3,87 m lang, 1 mm langer dan zijn voorganger. De bagageruimte blijft even klein, met een inhoud van amper 160 liter met geopende kap en 215 liter in gesloten toestand.
Niet goedkoop
Mini heeft de prijzen bekendgemaakt van zijn nieuwe cabriolet als bekendgemaakt: vanaf 32.100 euro voor de Cooper C en 36.100 euro voor de Cooper S. Op een later tijdstip verschijnt ook een sportieve JCW-versie.
De Mini Cooper is nu de enige compacte cabriolet op de markt en leidt zijn eigen segment. Hij is verre van betaalbaar, maar blijft zijn mannetje staan. Zoals gebruikelijk biedt Mini veel opties om te personaliseren, waardoor de uiteindelijke prijs snel oploopt.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be