Wat bedoelen we daarmee?
Eerst en vooral valt het nieuwe design op. Je bent voor of tegen, maar veel fans zullen ongetwijfeld blij zijn met de normale omvang van de ‘nieren‘ van de nieuwe 2 Reeks Coupé. Heeft BMW rekening gehouden met de kritiek op de neus van de 4 Reeks, de M4 en de M3? Daar lijkt het op.
En ook…
De nieuwe 2 Coupé is geen voorwielaandrijver zoals de huidige 1 Reeks, maar voorziet achterwielaandrijving. Zoals het hoort dus, al hebben we het alleen over de basisversies. In eerste instantie zijn dat de 220i (184 pk, 0-100 km/u in 7,5 seconden) en de 220d (190 pk, 0-100 km/u in 6,9 seconden). Achteraf volgt de 230i (met dezelfde 2-liter viercilinder turbo als de 220i, maar dan met 245 pk in de aanslag).
Advertentie – lees hieronder verder
Wil je meer vermogen, dan ben je – in afwachting van de volgende M2, waar we nog geen concrete info over hebben – aangewezen op de M240i xDrive. Die krachtpatser beschikt over een 3-liter zescilinder turbo (jawel!) van 374 pk en 500 Nm, rijdt al na 4,3 seconden 100 km/u en is (ongetwijfeld uit veiligheidsoverwegingen) vierwielaangedreven.
Zware jongen
De 2 Reeks Coupé blijft compact maar groeide wel in vergelijking met zijn voorganger. In de lengte kwam er 10,5 cm bij, in de breedte 6,4 cm en zijn koetswerk hangt ook 2,8 cm lager. Een lichtgewicht kan je hem in ieder geval niet noemen: reken minstens 1.565 kg voor een “gewone” 2 Coupé en zelfs 1.765 kg voor de M240i xDrive.
En de prijs van de nieuwe 2 Coupé?
Voor de 220i vraagt BMW in België op zijn minst 36.700 euro, de prijs van de 220d tikt af op 41.500 euro en de M240i xDrive mag vanaf 57.250 euro de showroom verlaten.
Lees nu al ons exclusieve testverslag van de nieuwe BMW M240i xDrive.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be