Met zijn retro-futuristische look en avontuurlijke accenten ziet de nieuwe Renault 4 er knap uit. Dit nieuwe model, dat hetzelfde platform gebruikt als de Renault 5, is wat ruimer en gezinsvriendelijker, met een laadlengte van 2,20 m en een kofferruimte van 420 liter. Net als zijn voorganger heeft de Renault 4 een zeer lage laaddrempel, op slechts 61 cm van de grond.
.jpg?width=840)
Twee versies
Wie een R4 R Pass heeft, kan de nieuwe Renault 4 al sinds 4 maart bestellen. Vanaf 12 maart is hij voor iedereen beschikbaar. De prijzen zijn nu ook bekend. De instapversie van de Renault 4 (met 120 pk, batterij van 40 kWh en WLTP-rijbereik van 308 km) is verkrijgbaar vanaf 29.900 euro. De Comfort Range-versie (met 150 pk, NMC-batterij van 52 kWh en een rijbereik van 409 km) begint bij 32.900 euro.
.jpg?width=840)
Advertentie – lees hieronder verder
Bidirectionele lader
In beide gevallen is de Renault 4 uitgerust met een bidirectionele boordlader van 11 kW (wisselstroom). Hierdoor kun je de V2L-functie (vehicle-to-load) gebruiken om een apparaat van 220 volt aan te sluiten op de hoogspanningsbatterij van de auto. Met de V2G-functie (vehicle-to-grid) kun je elektriciteit teruggeven aan het net, waardoor je thuis niet meer hoeft op te laden. Laden van 15 naar 80% (AC, 11 kW) duurt 3 uur 13 minuten met de batterij van 52 kWh en 2 uur 37 minuten met de batterij van 40 kWh.
Voor snelladen krijgt de Comfort Range-versie een gelijkstroomoplader met 100 kW en de Urban Range een gelijkstroomlader met 80 kW. Ongeacht de versie is er maar 30 minuten nodig om van 15 naar 80% te laden. Later dit jaar wordt de Renault 4 ook verkrijgbaar in een Plein Sud-versie met een groot elektrisch schuifdak (92 x 80 cm). Afspraak in mei op Gocar.be voor een eerste test met de Renault 4.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be