Dit model is vernoemd naar de Caudron Renault Rafale, een vliegtuig dat speciaal werd gebouwd voor snelheidsrecords in 1934. De Rafale is het nieuwe topmodel van Renault en het eerste voertuig dat volledig is ontworpen door Gilles Vidal, het voormalig designhoofd bij Peugeot en actief bij Renault sinds 2020. Gebaseerd op het CMF-CD-platform van de Alliantie, waarvan ook de Austral en Espace gebruik maken, is de Rafale een 4,71 m lange SUV-coupé met een bijzonder fraaie stijl, met plooien aan de zijkant van het koetswerk, een grille die werd ontworpen met behulp van AI en strakke lichtblokken die het voertuig veel karakter geven.
Wendbaar
Omwille van de elegantie heeft de Rafale geen ruitenwisser achteraan. Een keuze die Renault rechtvaardigt door het feit dat de achterruit een hellingshoek van 17° heeft, waardoor hij nutteloos zou zijn. Op de 20” wielen ziet de SUV er lekker stoer uit, een indruk die nog wordt versterkt door het 4 cm bredere spoor. Net als de Espace of de Austral, profiteert hij van het 4Control vierwielstuursysteem waarmee hij zich in de stad voortbeweegt met het gemak van een kleine auto.
Advertentie – lees hieronder verder
Hybride
Het interieur straalt vooral comfort en sportiviteit uit en heeft een panoramisch dak genaamd Solarbay, waarvan het glas ondoorzichtig kan worden als de zon te fel is. Achteraan zorgt een armleuning die is ontworpen voor twee tablets mee voor het welbehagen van de passagiers, die ondanks het fastback-profiel van de auto geen last zullen hebben van te weinig hoofdruimte. Bij zijn lancering krijgt de Rafale een E-Tech-motor die al bekend is in de Espace en de Austral. Dus een 1.2 driecilinder benzinemotor in combinatie met twee elektromotoren: dit geheel ontwikkelt 200 pk en wordt gekoppeld aan een automatische versnellingsbak. Renault heeft ook al de komst van een pittige E-Tech 4×4 met 300 pk aangekondigd.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be