Dit nieuwe gamma van 100% elektrische E-Tech-bestelwagens is het resultaat van een samenwerking met Flexis, een onafhankelijk bedrijf opgericht door Renault Group, Volvo Group en CMA CGM Group. De bestelwagens gebruiken een nieuw ‘skateboardplatform’ in combinatie met een SDV-architectuur (Software Defined Vehicle). Dit nieuwe gamma wordt gebouwd in Frankrijk, in de fabriek van Sandouville, en is vanaf 2026 verkrijgbaar. Meer details worden de komende maanden bekendgemaakt.

Compacte bestelwagen
De Renault Trafic E-Tech electric van de vierde generatie onderscheidt zich door zijn monovolumedesign, met wielen aan de hoeken van het koetswerk om de binnenruimte te maximaliseren en toch een kleine draaicirkel te behouden, gelijk aan die van een Renault Clio. Met zijn hoogte van 1,90 m kan hij gemakkelijk in ondergrondse parkeergarages rijden.

Advertentie – lees hieronder verder
Alleskunner
De Renault Goelette verdween in 1966 uit het gamma en maakt nu een comeback. Hij werd ontworpen om aan de meest uiteenlopende noden te voldoen en bestaat in drie versies: chassis-cabine, gesloten bestelwagen en laadbak. Je krijgt dus heel wat ombouwmogelijkheden. De Goelette E-Tech electric heeft een uniforme voorkant tot aan de B-stijl, identiek aan die van de Trafic E-Tech electric. Het achterste gedeelte verschilt en is speciaal ontworpen om bijna onbeperkt te personaliseren. De structuuronderdelen bieden naargelang de specifieke behoeften van de gebruikers plaats aan een ‘box’ of andere configuraties.

Groot en krachtig
De Estafette, een naam die in 1980 verdween, beleeft ook een comeback. Het ontwerp is grotendeels gebaseerd op de Renault Estafette Concept die afgelopen september gepresenteerd werd. Met een lengte van 5,27 m en een breedte van 1,92 m is dit bedrijfsvoertuig geschikt voor de stad. De Estafette valt op door zijn driedelige voorruit met panoramisch zicht en zijn zijdelingse schuifdeur met een geïntegreerde, onzichtbare rail voor soepel openen.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be