Nieuwe technologie

Spanjaard koopt Nissan X-Trail via Twitter

Twitter is het kanaal bij uitstek om via een “hashtag” in combinatie met een aantal woorden een “buzz” te creëren. Dat is precies wat deze Spanjaard deed toen hij via deze applicatie zijn nieuwe wagen wilde kopen.

Gert Verhoeven | Gepubliceerd op 20 jul. 2016 | Leestijd: 2 min

Via de hashtag #compraruncocheportwitter (koop een auto via Twitter) vroeg Raul Escolano verschillende autodealers om hem een auto voor te stellen door enkel gebruik te maken van het sociale netwerk. Diverse verkopers speelden het spel mee. Een Nissan-dealer liet zijn prospect zelfs kennis maken met de X-Trail aan de hand van een video.

Voor de potentiële klant volstond dat echter niet. Na de eerste selectieronde liet hij de uiteindelijke keuze over aan zijn “volgers”. Die mochten hun stem uitbrengen op één van de drie kandidaten: de X-Trail, een Toyota Verso of een VW Touran. De Japanse SUV kreeg de meeste stemmen waarop de man vroeg om de sleutels op te sturen. Hij maakte vervolgens kennis met zijn nieuwe wagen op de hoofdzetel van de invoerder. 

Advertentie – lees hieronder verder

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon