De autosector staat onder grote druk, en om de situatie aan te pakken kiezen sommige spelers voor creatievere oplossingen dan anderen. Nissan en Honda bespreken een mogelijke fusie, waarbij ook Mitsubishi betrokken zou kunnen worden. Samen zouden ze de derde grootste autofabrikant ter wereld vormen. Is dit de juiste weg?
Nieuw Nissan
Nissan is een Japanse autofabrikant die in 1911 werd opgericht als Kaishinsha Motor Car Works. Na de ontwikkeling van de DAT specialiseerde het merk zich in vrachtwagens. In de jaren 1930 herdoopte het bedrijf zich tot Datsun en vestigde het een duurzame positie op de automarkt. Datsun verdween in 1986, zodat de modellen overal ter wereld als Nissan zouden worden verkocht.
Kiezen voor een Nissan betekent genieten van een zeer comfortabel interieur
Of u nu kiest voor een Qashqai of een Juke of zelfs een beestachtig gebruikte R-35, één ding is duidelijk: bij een Nissan speelt het interieur een cruciale rol. De fabrikant streeft ernaar een originele identiteit te geven aan de interieurs van elk van zijn auto’s. Een Nissan dashboard onderscheidt zich door zijn buitengewone schittering. En hoe zit het met de ergonomie? Het is optimaal en de bediening van elk instrument is aangenaam en intuïtief.
Betrouwbaarheid en prestaties zijn kernwaarden bij Nissan
Het heet “Godzilla“. Een monster rechtstreeks uit Japan. Godzilla is de charmante kleine naam van de Nissan GT-R R32, een sportwagen die bekend staat om zijn legendarische betrouwbaarheid op circuits over de hele wereld. Sindsdien streeft Nissan ernaar een Godzilla- gen in elk van zijn modellen te stoppen. Van de slimste zoals de Cube tot de meest ongebreidelde zoals de GT-R R35. Betrouwbaarheid is een verkoopargument dat Nissan verkopers altijd naar voren brengen. En terecht!
Nissan nieuws
Ontdek al het laatste nieuws Nissan
De Nissan Silvia coupé, die in 2002 van de markt verdween, maakt mogelijk een comeback. Dat zegt de vicepresident van Nissan die verantwoordelijk is voor de globale productstrategie.
Nissan test een innovatieve laktechnologie die de interieurtemperatuur van zijn auto’s in de zomer verlaagt en het energieverbruik terugdringt.
Met geuren van verbrand rubber en kersenbloesem is het parfum “Smell My Dust” van Nissan vooral een marketingstunt om het Formule E-team van het merk in de spotlights te zetten.
Laatste Nissan nieuws
Volg al het nieuws Nissan
Vind een Nissan-dealer
Zoekt u een dealer bij u in de buurt?
Meest populaire Nissan modellen
Meest populaire automodellen bij Nissan