Actualiteit

Audi City : virtuele showroom in Parijs

Geschreven door Nicolas Joannès | 06/10/2015

Na London en Berlijn volgt ook in Parijs een Audi City vestiging. In deze futuristische toonzaal kunnen klanten hun nieuwe wagen op een gigantisch scherm configureren.

Nadat Audi een dergelijke toonzaal opende in de huiseigen Duitse hoofdstad en in London, besliste de constructeur om ook in Parijs een digitale showroom te openen. Audi City maakt het verschil met een conventionele toonzaal omwille van de gigantische schermen waarop men op een interactieve manier de mollen van het merk kan leren kennen.

Door jezelf te verplaatsen kan je ook de wagen op het scherm verplaatsen. Je kan de wagen ook configureren via een groot aanraakscherm. Vervolgens wordt de wagen op ware grootte op een gigantisch scherm afgebeeld.

Los daarvan staan er ook enkele echte wagens opgesteld in Audi City. Klanten kunnen er ook de nieuwe Audi R8 ontdekken. Deze showroom heeft een oppervlakte van 355 vierkante meter, verdeeld over twee verdiepingen.

Denkt u dat dit type showroom het fysieke contact met een nieuw model kan vervangen? 

Trefwoorden

Lees ook