Vandaag begint de overgrote meerderheid van de kopers zijn zoektocht naar een nieuwe auto op internet. Ford kon er dus niet omheen om ook rekening te houden met een nieuwe context en moest op zijn beurt een interactief verkoopproces aanbieden. In het kader van zijn wereldwijde New Deal plan pakt Ford nu uit met het nieuwe concept van de FordStore.
Dit programma wil meerdere ideeën van de Amerikaanse constructeur groeperen om zijn klanten een ervaring te bieden die in de 21ste eeuw past in showrooms die naar een versie 2.0 werden aangepast. Deze FordStores geven de klant de gelegenheid het hele gamma op een interactieve manier te ontdekken. Zo zijn er tablets en staaltjes van kleuren en materialen beschikbaar in elke Store, waar ook een videowall de klanten toelaat hun wagen levensgroot in 3D te aanschouwen.
Gelukkig is niet alles digitaal en worden er ook echte voertuigen geshowed. De Vignale en de Mustang worden trouwens exclusief verkocht in de FordStores. Daarmee wil Ford nog steeds een topservice verlenen aan de kopers.
Voor het eind van het jaar wil men 19 FordStores in België en Luxemburg openen, terwijl dat aantal in heel Europa moet oplopen tot 200. Tegen eind 2016 moeten er dan 500 FordStores in Europa zijn.
Vindt u dat de automerken hun netwerk moeten hervormen?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be