De Porsche 911 ging in 1963 in productie en verving de verouderde 356. Het duurde inderdaad een paar maanden om de meest traditionele klanten te overtuigen, maakte al snel viel dit model in de smaak van het publiek. En nog steeds, wat verklaart waarom het vandaag de dag nog steeds bestaat, 60 jaar na zijn lancering.
Om dit jubileum te vieren, presenteert Porsche de 911 S/T, een gelimiteerde reeks van… 1.963 exemplaren.
Lichtgewicht
Op basis van het koetswerk van de GT3 Touring krijgt dit model de motor van de GT3 RS, een zescilinder 4-liter die 525 pk ontwikkelt. In combinatie met een handgeschakelde zesversnellingsbak accelereert de 911 S/T in 3,7 seconden van 0-100 km/u.
Advertentie – lees hieronder verder
Het meest interessante kenmerk van deze auto is ongetwijfeld het feit dat veel elementen van zijn carrosserie zijn gemaakt van CFRP, een mix van plastic en koolstofvezel, waardoor hij “slechts” 1.380 kg weegt en daarmee de lichtste 911 in het gamma is.
Vinnig en puur
Voeg daar een lichtgewicht koppeling aan toe voor een betere mechanische reactie, koolstofkeramische remmen en lichte ruiten en je hebt een extreem vinnige auto die enorm veel rijplezier biedt.
Als kers op de taart heeft hij ook veel retro accenten, zoals de badges van de 911 van 1963 of stoelen in leder en gestreepte stof. Als optie is het mogelijk om te kiezen voor het Heritage Design Pack dat de Shoreblue Metallic-kleur, witte wielen en grote nummers op de deuren omvat.
Prachtig, maar dan is er nog de prijs… De 911 S/T wordt verkocht voor 327.743 euro, wat erg duur is, zelfs al krijg je er een Porsche Chronograph 1 horloge bij. Dit zal echter niet verhinderen dat dit model als warme broodjes de deur van de Porsche-dealers zal uitgaan.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be