We weten nu al dat dit toekomstige model een VW-embleem zal dragen en dat hij qua concept en design nagenoeg klaar is. Hij zal technologie en onderdelen van diverse oudere modellen uit de groep gebruiken. Met een prijskaartje tussen de 6.000 en de 7.000 euro is hij ook bijzonder scherp geprijsd. Op dit ogenblik zijn de ingenieurs nog op zoek naar een manier om de productiekosten van de wagen zo laag mogelijk te houden. Enkel zo kan het project rendabel zijn.
Een piste die we vaak horen terugkomen in de verschillende informele gesprekken, is dat deze toekomstige VW mogelijk door FAW of SAIC zal worden geassembleerd. Dit zijn twee partners van de Volkswagen groep in China. Deze piste lijkt niet eens onlogisch want deze wagen is vooral voor deze markt bedoeld.
Los daarvan is Volkswagen ook van plan om deze producten op andere markten zoals Rusland of India te commercialiseren. Het is niet eens onwaarschijnlijk dat de groep deze wagen ook in Europa aan de man wil brengen. In de wandelgangen wordt immers gefluisterd dat er drie modellen in de pipeline zitten. Het low-cost gamma zou bestaan uit een drievolume berlinemodel, een break en een MPV.
Zou u een low-cost Volkswagen durven kopen ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be