De strategie die Hackenberg toelichtte maakt duidelijk dat de Volkswagen groep in verschillende richtingen denkt. Enkel zo zal men op korte termijn de meest succesvolle aandrijfmethode leren kennen. Hij gelooft ook dat elektrische voertuigen en voertuigen met een brandstofcel steeds meer op het voorplan zullen treden.
Toch zal Volkswagen verder gaan met het doorontwikkelen van haar stopstart systemen en de verschillende hybride modellen. Later komt er dan een elektrische variante binnen elk gamma.
Elektrische voertuigen met een batterij blijven een belangrijke rol spelen want Volkswagen lanceerde eerder de e-Up en de e-Golf. Er werd ook bevestigd dat de Audi R8 e-Tron er komt, net als een berlinemodel bij Porsche dat een alternatief zijn zal voor de Tesla Model S.
Tot slot wil Volkswagen ook voertuigen met een brandstofcel ontwikkelen die op waterstof rijden. Dergelijke producten zullen we niet alleen bij VW maar ook bij Audi en Porsche zien. Dat is niet verwonderlijk want deze merken delen een modulair platform dat zich uitstekend leent voor dergelijke motorisaties.
Welke aandrijving lijkt u de meest interessante ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be