De resultaten leren dat de consument steeds vaker online wil zijn. Men geeft ook aan dat sociale netwerken veel invloed hebben en we krijgen inzicht in de online aankoopgewoonten. Het belangrijkste nieuws is dat 97 % van de automobilisten zich op internet informeert over een nieuwe wagen. Ruim 50 % is zelfs bereid om de wagen ook online te bestellen. Deze informatie moet constructeurs duidelijk maken dat ze een nieuw verkoopmodel moeten ontwikkelen. Hoewel heel wat online car configurators perfect voldoen aan de verwachtingen van de klant, kunnen ze hier de deal niet afronden. Daarvoor moeten ze nog steeds naar de dealer.
De studie leert ook dat de Chinese consument binnen vijf jaar graag zijn nieuwe wagen wil komen met één muisklik. De Franse autokopers staan blijkbaar ook meer open voor dit type aankoop dan de Amerikaanse klanten. Omdat de Chinese automarkt binnen vijf jaar goed zal zijn voor de helft van de mondiale autoverkoop ziet het er naar uit dat men de verkooppunten eerst daar zal veranderen.
Zou u uw nieuwe wagen online bestellen ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be