Automarkt

Euro 7: de doodsteek van benzine en diesel?

Met de inwerkingtreding van de Euro 6d Full-norm op 1 januari 2021 kan de volgende stap in de Europese anti-vervuilingspolitiek, namelijk de Euro 7-norm, weleens het einde van verbrandingsmotoren betekenen.

Maxime Hérion Maxime Hérion | Gepubliceerd op 26 nov. 2020 | Leestijd: 2 min

Autofabrikanten bereiden zich volop voor op de komst van de 6d Full-norm door hun aanbod te herzien, met uitzondering van kleine diesels en bepaalde turbobenzinemotoren, om te kunnen voldoen aan de strenge eisen van de Europese Unie. Vooral lichte hybridisatie (48V) zit stevig in de lift.

Euro 7

Het probleem is dat er nu al nauwelijks kan worden voldaan aan de 6d Full-norm die op 1 januari 2021 van kracht gaat, en gezien het feit dat de normen elke 4 tot 6 jaar veranderen, vraagt men zich nu terecht af wat de merken te doen staat eens de Euro 7-norm officieel wordt.

Advertentie – lees hieronder verder

Hallo, Europa?

De Europese leiders lijken geen haast te hebben wat het onthullen van toekomstige doelstellingen betreft. Dat steekt natuurlijk bij de automobielindustrie, die tijd nodig heeft om de motoren van de toekomst te kunnen ontwikkelen. Daarnaast moet de infrastructuur (elektrisch, waterstof enz.) deftig worden uitgebouwd, wat natuurlijk niet op enkele maanden tijd lukt. Dé vraag is dus wanneer de EU een duidelijke boodschap formuleert en wat die precies zal inhouden.

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon