Autofabrikanten bereiden zich volop voor op de komst van de 6d Full-norm door hun aanbod te herzien, met uitzondering van kleine diesels en bepaalde turbobenzinemotoren, om te kunnen voldoen aan de strenge eisen van de Europese Unie. Vooral lichte hybridisatie (48V) zit stevig in de lift.
Euro 7
Het probleem is dat er nu al nauwelijks kan worden voldaan aan de 6d Full-norm die op 1 januari 2021 van kracht gaat, en gezien het feit dat de normen elke 4 tot 6 jaar veranderen, vraagt men zich nu terecht af wat de merken te doen staat eens de Euro 7-norm officieel wordt.
Hallo, Europa?
De Europese leiders lijken geen haast te hebben wat het onthullen van toekomstige doelstellingen betreft. Dat steekt natuurlijk bij de automobielindustrie, die tijd nodig heeft om de motoren van de toekomst te kunnen ontwikkelen. Daarnaast moet de infrastructuur (elektrisch, waterstof enz.) deftig worden uitgebouwd, wat natuurlijk niet op enkele maanden tijd lukt. Dé vraag is dus wanneer de EU een duidelijke boodschap formuleert en wat die precies zal inhouden.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be