In de Espace spreken over 225 pk. Dat zijn 27 paarden minder dan in de Alpine maar nog altijd 25 meer dan wat de 1.6 turbo die hij vervangt, presteert. En aangezien er in totaal maar 5 kg extra op de weegschaal ligt, moét de grote Espace er wel gretiger op geworden zijn.
De cijfers lieger er niet om. Van 0 naar 100 km/u lukt in 7,6 seconden en da's even snel als een Subaru BRZ/Toyota GT86 – niet de allersnelste coupé, maar toch!
Schakelen, al dan niet zelf, kan enkel met de EDC 7-trapsautomaat met dubbele koppeling die eveneens werd overgenomen uit de Alpine. Geen slechte bak, al hebben we hem wel enkele keren op luiheid kunnen betrappen.
Als een berline
Voorts kan je de Espace TCe 225 qua gedragingen vergelijken met een grote, comfortabele berline. Goed nieuws! Evenzeer indrukwekkend is zijn wendbaarheid met de sportstand ingeschakeld, of toch als je zijn forse afmetingen en gewicht in rekening neemt en de 4Control-optie met vierwielsturing aanstipt.
Advertentie – lees hieronder verder
Conclusie
Toen Renault besliste de motor van de nieuwe Alpine in de grote Espace te lepelen, was dat geen slechte zet. Integendeel!
+
Gewillige en krachtige motor
Invloed 4Control (optioneel)
Ruimte aan boord
–
Versnellingsbak soms lui
Kwaliteitsindruk van sommige materialen
Renault Espace TCe 225 technische fiche
Motor : 4-cilinder, turbobenzine, 1.798cc; 225pk bij 5.600tr/min; 300Nm bij 1.750tr/min.
Aandrijving : voorwielen
Versnellingsbak : 7-trapsautomaat
L/b/h (mm) : 3.857/1.888/1.677
Leeggewicht (kg) : 1.675
Koffervolume (l) : 785 à 2.101
Tankinhoud (l) : 58
0-100 km/u (sec.) : 7,6
Prijs : € 40.400 BTWi
Vermogen : 225 pk
Topsnelheid : 224 km/u
Opg. gem. verbruik : 6,8 l/100 km
CO2 : 152 g/km
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be