Vergeleken met de eerste versie, die precies tien jaar geleden uit de catalogi verdween, wordt de nieuwe NSX precies 4,5 cm langer (4,47 m), 12,9 cm breder (1,94 m) en 4,5 cm hoger (1,22 m) Qua afmetingen kan je hem nog het best vergelijken met een Audi R8. En net zoals bij die laatste maakt Honda voor deze NSX veelvuldig gebruik van lichtgewichtmaterialen zoals carbon en aluminium. De body zal helemaal van composietmateriaal worden gemaakt. Qua design blijft de NSX trouw aan de eerder getoonde studiemodellen die de voorbije maanden werden getoond. Het is de ultieme hommage aan de eerste generatie.
Zoals voorzien, monteert Honda een V6-motor centraal achterin. De motor krijgt een drukvoeding via twee turbo’s en wordt geassisteerd door drie elektromotoren. Twee daarvan bedienen de voorwielen en de derde zit op de achteras. Deze NSX ontwikkelt met deze setup een vermogen van “meer dan 550 pk”. Dat vermogen gaat via een gerobotiseerde transmissie met 9 versnellingen en een dubbele koppeling naar de vier wielen. Om dat potentieel ook te kunnen gebruiken, voorziet Honda vier rijmodi : Standard (met een optie om volledig elektrisch te rijden), Sport, Sport+ en Track (voor circuitgebruik). De NSX wordt in de loop van 2016 bij de dealer verwacht en zou ongeveer 150.000 euro kosten. Nog even geduld …
Denkt u dat deze Honda NSX de bestaande supercars kan overtroeven ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be