Hans Dierckx las als kind al autoboekjes en is voltijds journalist sinds 2006. Hij blijft ook na al die jaren geboeid door alles wat met auto’s te maken heeft, van een fabriek bezoeken over een geschiedenis uitspitten of een ingenieur uithoren tot naast een circuit staan. Zoetgevooisde verbrandingsmotoren en interessante oldtimers laten hem niet koud, maar voor elektrisch rijden staat zijn blik net zo open. Het ene sluit het andere niet uit.
Hans Dierckx
Autojournalist
Deel
Deel
Artikelen geschreven door Hans Dierckx
Voor de betere elektrische auto moet je bij de Koreanen zijn. Zoals deze nieuwe EV3, waarmee Kia een puntig en bijwijlen spitsvondig alternatief voor populaire stekkercrossovers als de Volvo EX30 of Volkswagen ID3 aanreikt.
Wie op zoek is naar een nieuwe auto, kan dit najaar een goede zaak doen. Verschillende autobouwers zitten immers met overtollige voorraden, en er is nog een andere reden waarom de koopjesperiode dit jaar vroeg begint.
Bij Porsche zijn de duurste wielen de gevaarlijkste. Opnieuw doet de Duitse sportwagenbouwer een terugroepactie op velgen met een centrale moer.
Met tweerichtingsladen zouden elektrische auto’s ideaal zijn als buffercapaciteit voor het stroomnet. Dat zou in Europa tegen jaarlijks 22 miljard euro kunnen besparen aan productie- en distributiekosten.
Een van de 3 Duitse fabrieken die Volkswagen waarschijnlijk zal sluiten, is eigenlijk geen fabriek. De vestiging in Dresden was altijd al vooral een prestigeproject.
Fords ceo Jim Farley is als een bakker die zijn pistolets elders gaat halen. Hij rijdt niet met een Ford, maar met een Chinese Xiaomi.