Hij wordt ook tot Evora 400 omgedoopt. De optische verschillen zijn subtiel. Vooraan krijgt hij voortaan led dagrijlichten en eerder hoekige luchtinlaten. Er komen wel grotere achteruitkijkspiegels. Achteraan komt er een grote diffuser en een spoiler die uit twee delen bestaat.
Ook het interieur werd met aanpassingen bedacht. Vooral de tellerpartij is helemaal nieuw. Boven het centrale scherm zien we een rij schakelaars en ook de zitjes achterin werden breder. De constructeur geeft ook aan dat men de instap makkelijker heeft gemaakt door de deurdrempel lager en vooral smaller te maken.
Onder de motorkap vinden we centraal achterin een 3,5 liter grote V6-motor van Toyota-origine. Lotus voorzag deze zescilinder van een nieuwe compressor en een lucht-lucht intercooler. Door die ingreep puurt men 56 pk extra uit het blok in vergelijking met de Evora S. Het is dus niet verwonderlijk dat deze Evora 400 (die 22 kg lichter is en 1.415 kg weegt) in amper 4,2 seconden naar 100 km/u spurt. Om dat vermogen de baas te kunnen, werd het onderstel en het remsysteem herzien.
Gelooft u dat deze aangepaste Evora 400 een maat is voor de 911 Carrera S ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be