Deze 3-Eleven is niet enkel bijzonder licht, hij levert ook heel veel vermogen. Bovendien is het nu al een collector’s item want de productie blijft beperkt tot 311 exemplaren. Net zoals bij de 2-Eleven, zijn voorganger, beschikt het koetswerk niet over een voorruit of zijdeuren. Kortom, de sportieve toon is meteen gezet en de technische details kunnen dit slechts bevestigen.
Deze Lotus wordt op een aluminium frame gebouwd en beschikt over een ophanging met dubbele driehoeken in combinatie met instelbare Öhlins dempers. De wagen beschikt verder over een tractiecontrole en het remsysteem werd ontwikkeld bij AP Racing. Lotus zal bovendien een “Road” en een “Race” variante commercialiseren.
Onder het fijne koetswerk van de 3-Eleven vinden we een 3,5 liter grote V6-motor van Toyota-origine. Deze turbomotor levert 456 pk (450 Nm). De “Road”-versie komt met een manuele zesversnellingsbak en een sperdifferentieel. De “Race”-variante krijgt een radicale bodykit, een sequentiële transmissie en een bestuurdersstoel met zespuntsgordel. Hij weegt amper 900 kg. De prestaties zijn hallucinant want deze Lotus spurt in 3 seconden naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van tussen de 280 en de 290 km/u.
Ziet u zichzelf al aan het stuur van een dergelijke Lotus ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be