Van bepaalde auto’s valt het uiterlijk niet bij iedereen in de smaak. De BMW iX is zeker zo’n model. Sommigen vinden hem zelfs lomp en misvormd. De elektrische SUV, waarvan het productieproces duurzaam is, rijdt comfortabel en blijft trouw aan de sportieve roots van het merk. Na vier jaar krijgt de iX vandaag een facelift, zowel esthetisch als technologisch.

Lichte wijzigingen
De lichtsignaturen van de iX werden herzien, net als het motief in het midden van de imposante grille, die nu verlicht kan worden. Het ontwerp van de velgen is nieuw en ook de bumpers en zijdrempels zijn herzien. Vreemd genoeg zijn er geen grote wijzigingen in het interieur.

Advertentie – lees hieronder verder
Aangepaste motorisaties
Het rijbereik van de xDrive60 groeide van 633 km naar 701 km op één batterijlading. Dit is te danken aan nieuwe celtechnologie, banden met een lagere rolweerstand en herwerkte elektronica. Met 544 pk accelereert de xDrive60 in 4,6 seconden van 0 naar 100 km/u. In de catalogus staan ook de xDrive45 (408 pk) en M70 xDrive (659 pk), met een actieradius van respectievelijk 602 en 600 km. De eerste leveringen vinden volgend voorjaar plaats. De BMW iX is verkrijgbaar vanaf 85.400 euro.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be