De Renault Austral werd in 2022 gelanceerd en ondergaat nu een facelift, zoals de Espace enkele dagen geleden. Net als die laatste krijgt hij een neus die sterk aan het topmodel Rafale doet denken. Het is precies alsof alles hetzelfde wordt bij Renault, want de achterlichten lijken rechtstreeks afkomstig van de grote SUV Espace. Met deze verjongingskuur komen er ook twee nieuwe koetswerkkleuren in het gamma: ultramarijn blauw en wit nacre satijn. Qua uiterlijk is dat zo goed als alles wat er nieuw is.

Beter geïsoleerd
Binnenin krijgt het interieur nieuwe voorzetels die meer zijdelingse steun bieden en er tegelijk aantrekkelijker uitzien. De geluidsisolatie werd verbeterd met nieuwe deurafdichtingen, een hertekende voet van de buitenspiegels om stroomlijngeluiden te beperken en geluidswerend glas in de voordeuren bij de Esprit Alpine-versie. Onder de motorkap zorgen een efficiënter geluidsisolatiemateriaal en nieuwe motorsteunen voor meer rust in de auto.

Advertentie – lees hieronder verder
Variabel laadvolume
Verder blijft het interieur ongewijzigd. De Austral is nog altijd uitgerust met een 10 duim groot digitaal instrumentenpaneel en een centraal scherm van 9 of 12,3 duim, afhankelijk van de versie. Dat laatste bedient het OpenR-infotainmentsysteem dat draait op het Google-platform. De SUV beschikt over een achterbank die je over 16 cm kunt verschuiven, in drie standen verstelbaar is (25°/27°/29°) en in een 2/3-1/3-verhouding neerklapt. De kofferklep is elektrisch bedienbaar. Het laadvolume verschilt naargelang de motorisatie: bij de Mild Hybrid met 160 pk bedraagt het 555 tot 1.761 liter (afhankelijk van de positie van de achterbank), en bij de E-Tech full hybrid met 200 pk gaat het van 527 tot 1.736 liter.

Geen nieuwe motor
Onder de motorkap verandert er niets: de Austral blijft beschikbaar met de Mild Hybrid 1.3 viercilinder met 160 pk, gekoppeld aan een continu variabele automaat (CVT), of met de E-Tech full hybrid met 200 pk, bestaande uit een 1.2 driecilinder turbomotor en twee elektromotoren. In dat laatste geval is er een automatische versnellingsbak met klauwkoppeling voorzien (vier versnellingen voor de verbrandingsmotor en twee voor de elektrische aandrijving).

Drie uitrustingsniveaus
De Mild Hybrid heeft een gemiddeld verbruik van 6,2 l/100 km en een CO2-uitstoot van 140 g/km. De full hybrid doet het logischerwijs beter met 4,7 l/100 km en 106 g/km. Er zijn drie uitvoeringen voorzien: Evolution, Techno en Esprit Alpine. De productie vindt plaats in de fabriek van Palencia in Spanje. De eerste exemplaren van de vernieuwde Austral worden deze zomer geleverd.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be