De Renault Espace, verkrijgbaar met vijf of zeven zitplaatsen, ondergaat nu al een facelift om weer helemaal mee te zijn, amper twee jaar na zijn debuut. De meest zichtbare wijziging is het nieuwe front, dat de stijlkenmerken overneemt van de recentste modellen van het merk met de ruit, zoals de Rafale. Ook de achterkant is aangepast en krijgt het nieuwe logo van het merk, dat voortaan is geïntegreerd in het kofferdeksel.

Nieuwe kleuren
Er doen enkele nieuwe koetswerkkleuren hun intrede, zoals Baltic Blue Grey, terwijl sommige stijlelementen benadrukt worden met een specifieke kleur. Zo is het radiatorrooster uitgevoerd in Metal Grey voor de Techno-afwerking en Ice Black (glanzend metallic zwart) voor de Esprit Alpine en Iconic. De wielkasten en drempelpanelen kregen een hoogglanzende zwarte afwerking. Andere beschikbare koetswerkkleuren zijn Nocturne blauw, Wit nacre en Sterzwart. De Esprit Alpine wordt ook geleverd in de speciale kleur schiste grijs satijn.

Advertentie – lees hieronder verder
Nieuwe lichtsignatuur
De Espace krijgt een nieuwe lichtsignatuur in de vorm van een halve ruit met dagrijlichten geïntegreerd in de bumper. De nieuwe trapeziumvormige koplampen zijn erg slank en standaard uitgerust met adaptieve led-verlichting en optioneel met matrix vision led-technologie. Net als bij andere Renault-modellen kan de Espace optioneel worden uitgerust met het panoramisch dak Solarbay, waarvan je de lichtdoorlatendheid regelt via een eenvoudige druk op de knop.

Bestuurdersherkenning
Wat de technische wijzigingen betreft, introduceert de Espace een primeur binnen het Renault-gamma: bestuurdersherkenning. Een camera, ingebouwd in de linkse stijl (A-stijl), herkent de bestuurder en activeert indien nodig het gebruikersprofiel. Dat profiel slaat de volgende gepersonaliseerde instellingen op: de favoriete radio- en mediastations, instellingen voor de rijpositie (elektrische instellingen van de bestuurderszetel en de buitenspiegels) en Google-apps via het OpenR link-systeem. De bestuurdersherkenning wordt ingeschakeld telkens de auto wordt gestart. Voor een goede werking moet vooraf een gebruikersprofiel aangemaakt worden via het multimediascherm en een gezichtsscan worden geregistreerd met de camera in de auto.

Verbeterde versnellingsbak
De Renault Espace blijft verkrijgbaar met één enkele full hybrid-motor: de E-Tech 200, bestaande uit een 1.2 driecilinder benzinemotor en twee elektromotoren. Deze aandrijving wordt gekoppeld aan een multimode-automaat met klauwkoppelingen (zonder koppeling). Renault benadrukt dat die nu voorzien is van nieuwe software. Die zorgt voor een constante alertheid en soepelere schakelovergangen en elimineert elk gevoel van inertie, vooral bij het terugschakelen of het accelereren. Het rijbereik van de Espace bedraagt ongeveer 1.100 km en de uitstoot blijft beperkt tot slechts 108 gram CO₂ per km, dankzij de hybridetechnologie. De prijzen van deze herwerkte versie van de SUV zijn nog niet bekendgemaakt.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be