Mazda MX-5 NB (1998-2005)

MX-5

De tweede generatie Mazda MX-5 was op zich een mooie evolutie van het model met de klaplichten, al is die opvolger nu een pak minder populair bij liefhebbers dan het origineel. Prijzen voor een ‘NB’ liggen dan ook echt niet hoog: reken € 3.000 voor een ‘gewoon’ exemplaar en tot € 7.000 voor het faceliftmodel (na 2001) of voor eentje van een speciale reeks, zoals de 1Oth Anniversary bijvoorbeeld. Laat je vooral niet afschrikken door een hoge kilometerstand: de atmosferische viercilinders van de MX-5 – zeker de 1.6 – zijn enorm betrouwbaar.

Peugeot 206 CC (2000 – 2007)

206 CC

De in 2000 gelanceerde 206 CC was een ongelofelijk succes en niet in het minst vanwege zijn metalen klapdak, een concept dat Peugeot in de jaren ’30 ook al eens had aangeboden. Het maakte deze kleine cabrio weliswaar zwaarder dan ideaal. Een mooie uitvoering van Roland Garros met leren zetels zou je niet meer dan € 5.000 mogen kosten.

Opel Astra G Cabrio (2000-2006)

Astra

Deze Opel Astra Cabrio, getekend door Bertone, ging begin deze eeuw de concurrentie aan met de Peugeot 306 Cabrio, ontworpen door Pininfarina. Het gaat om een vierzitter met een canvasdak die tegenwoordig echt niet meer zoveel geld gaat. Voor een degelijk exemplaar moet je zelden meer dan € 4.000 tellen.

Citroën C3 Pluriel (2003-2010)

C3

Een originele kijk op het cabrioconcept van Citroën. Anno 2019 nog steeds verrassend en bijzonder atypisch maar ook allesbehalve handig. Een C3 Pluriel is bijgevolg dan ook niet duur, met een prijsvork van € 1.000 tot € 4.000.

MG-(T)F(1995-2011)

MGF

Dé concurrent van de Mazda MX-5 vanuit Britse hoek maar dan wel met een middenmotor en met een grotere stamboom. Alleen had die Japanner van de MG F geen lessen te trekken op gebied van betrouwbaarheid: het omgekeerde was eerder was. Prijzen voor deftige occasies? Tussen € 3.500 en € 7.000…