Mitsubishi lanceert micromonovolume

Mitsubishi pakt in Japan uit met deze micromonovolume die door sommige media als een SUV wordt omschreven. Hoewel dit model waarschijnlijk niet in Europa zal worden verkocht, lijkt het niet onlogisch dat zulke “kei cars” ooit populair gaan worden in onze contreien.

Mitsubishi lanceert micromonovolume

Kei cars moeten in Japan aan de volgende eisen voldoen: een lengte van minder dan 3,4 meter, een breedte van minder dan 1,48 meter, een hoogte van max. 2 meter en een motor die niet meer dan 660 cc slagvolume bevat. Niet verwonderlijk genieten zulke bakjes ginds van een gunstig fiscaal regime, wat hun immense succes verklaart.

SUV of monovolume?

We hebben het hier over twee modellen die op dezelfde leest geschoeid zijn. De eK X Space heeft (iets) meer SUV-trekjes (zie foto) en de eK Space wil in de eerste plaats een MPV zijn.

Klein vanbuiten, ruim vanbinnen

Deze Mitsubishi’s werden uiteraard ontworpen om zoveel mogelijk ruimte te bieden, ook voor volwassen inzittenden. De schuifdeuren vormen een pluspunt in smalle parkeerplaatsen. Komaan, Belgische invoerder, waar wacht je nog op?

TOP 5 leukste kei cars ooit gebouwd