1. Geen stijlrevolutie

Net zoals de kersverse Clio lijkt de Captur fors op zijn voorganger. Weet echter dat het om een gloednieuw model gaat, gebouwd op een nieuw, moduleerbaar onderstel.

2. Familievriendelijker

De nieuwe Captur is 11 cm langer dan zijn voorganger en daar wordt binnenin het meest van geprofiteerd, vooral achteraan. En ook het koffervolume ging met 81 liter in de plus, tot 536 liter.

Captur

3. Eerste Renault plug-in hybride

In 2020 zal de nieuwe Renault Captur ook worden aangeboden als E-Tech Plug-in en het allereerste hybride plug-in model van het merk worden. Deze aandrijving combineert een 1,6 benzinemotor met twee elektromotoren. Volgens Renault kan je daar 45 km lang, en tot 135 km/u, in puur elektrische modus rijden.

4. Het grootste scherm van het segment

De nieuwe Renault Captur kan net als de nieuwe Clio worden uitgerust met een 9,3″ touchscreen, het grootste in zijn klasse.

Captur display

5. Veel rijhulpmiddelen

De lijst is lang: verkeersbordherkenning, 360°-camera’s, actieve voertuigdetectie, intelligente cruisecontrol met Stop&Go-functie (in files hervat het voertuig automatisch de beweging als er minder dan 3 seconden werd haltgehouden), een actieve rijstrookassistent… De nieuwe Captur kan dus ook semi-autonoom rijden (niveau 2).