Onder het strakke koetswerk van beide modellen woont een 150 pk sterke 1.4 TFSI – een turbobenzinemotor – die bijstand krijgt van een 116 pk opwekkende elektrocentrale, samen goed voor een gecombineerd vermogen van 245 pk en 400 Nm koppel. Dezelfde aandrijflijn hebben we al gespot in de Golf GTE en de Skoda Octavia RS iV. Het sprintje van 0 tot 100 km/u neemt 7,3 seconden in beslag en de topsnelheid bedraagt 210 km/u. Over de gemiddelde CO2-uitstoot volgens de WLTP-normen werd nog niet gecommuniceerd.
50 km
De 13 kWh accu, die onder de vloer ligt, stelt de Q3 en Q3 Sportback in staat om op papier zo’n 50 km af te leggen in zuiver elektrische modus. In dat geval is de topsnelheid beperkt tot 140 km/u.
Niet goedkoop…
Krachtig en bij correct gebruik in principe zuinig, moet je weten dat deze plug-in hybrides het met 30 liter minder kofferruimte moeten stellen (380 tot 1.250 liter voor de Sportback en 1.375 liter voor de Q3 zonder meer), maar ook dat ze een aardige duit kosten. Voor de Q3 45 TFSI e wordt 44.500 euro gevraagd, voor de Sportback 46.000 euro.
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be