De nieuweling oogt duidelijk dynamischer dan zijn voorganger en wordt ook groter. Hij meet voortaan 4,035 m en de wielbasis groeit tot 2,57 m, wat 4,5 cm langer is dan de actuele i20. Volgens de constructeur kunnen ze op deze manier de meeste beenruimte uit het B-segment bieden, 1,892 m om precies te zijn. Ook de koffer groeit want hij slikt voortaan 326 liter en als je de achterbank neerklapt krijg je nog meer ruimte.
Ook op vlak van uitrusting wil Hyundai meer bieden. Zo voorziet Hyundai zowel voor- als achteraan ledverlichting, er komt (optioneel) ook een panoramisch open dak en een geïntegreerde achteruitrijcamera.
Over de aandrijving wordt vandaag nog niet gecommuniceerd maar volgens diverse bronnen zullen de atmosferische viercilinder benzinemotoren worden vervangen door compactere turbomotoren. De CRDi-dieselmotoren worden uiteraard met verschillende vermogens geleverd. Om alles te weten over de nieuwe i20, is het wachten op de Mondial de l’Automobile in Parijs die begin oktober start.
Vindt u deze Hyundai i20 geslaagd ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be