De Ioniq 5 is gestoeld op het modulaire E-GMP-platform van Hyundai en heeft de bijzonderheid dat hij met 400 en 800 volt kan worden opgeladen, zodat er maar 18 minuten nodig zijn om de batterijcapaciteit van 10 naar 80% te krijgen met een terminal van 350 kW.
58 of 72,6 kWh
Ioniq laat je kiezen tussen twee versies wat de batterijen betreft (58 en 72,6 kWh) en één of twee motoren (167 pk en 350 Nm of 306 pk en 605 Nm). De strafste versie werkt het sprintnummer van 0 tot 100 km/u in 5,2 seconden af en het maximale rijbereik zou 480 km moeten zijn.
Grote binnenruimte
Voorzien van een grote wielbasis (3 meter), is de Ioniq 5 ontworpen om het comfort van zijn passagiers te maximaliseren. Het passagierscompartiment heeft dan ook wat weg van een moderne leefruimte en aangezien het een EV betreft, zo ecologisch mogelijk dus, is deze gespekt met gerecycleerde materialen. Ook interessant zijn de 220V-stopcontacten aan boord.
Advertentie – lees hieronder verder
Wanneer?
De Ioniq 5 wordt later dit jaar gecommercialiseerd.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be