Deze Optima, waarvan het definitieve design nog niet bekend is, zou volgens verscheidene bronnen een evolutie zijn van de huidige generatie, die weer wat aan overtuigingskracht won.
Op technisch vlak kunnen we nu al bevestigen dat de toekomstige Optima over een 1.7 CRDi dieselmotor zal beschikken waarvan het vermogen nog niet bekend is, en eveneens een hybride variante zal krijgen. Die laatste zou heel wat ingrediënten van de Optima T-Hybrid concept overnemen.
Onder de motorkap zit dus een 1.7 CRDI-blok gekoppeld aan een kleine elektrische motor die gevoed wordt door batterij van 48V. Met dit hybride systeem zal de Optima dus volledig elektrisch kunnen rijden tegen lage snelheid en kunnen profiteren van de hulp van de elektromotor bij kruissnelheid. Deze batterij maakt trouwens gebruik van lood en niet van lithium-ion. Daardoor heeft de Optima geen bijkomend koelsysteem nodig. Tenslotte zijn nog de aanwezigheid van een alternator-starter, die zijn steentje bijdraagt om de verbrandingsmotor tot leven te brengen na een stop, of een elektrische turbocompressor die de gebruikelijke turbo ter hulp schiet, het vermelden waard.
Et denkt u dat Kia de gevestigde waarden kan verontrusten?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be