Comfort
In deze twee minibusjes met een premiumstempel zit je op de ideale hoogte. Beide beschikken ze over een verschuifbare achterbank, al heeft de BMW 2 Reeks in zijn Grand Tourer-vorm met zeven zitplaatsen uiteraard een streepje voor op zowel de B-Klasse als de 2 Active Tourer.
Technologie
Hier neemt de Mercedes de leiding. De BMW dateert al van 2014 en vertoont op technologisch vlak enkele ‘ouderdomsverschijnselen’. Dit in contrast met de veel nieuwere B-klasse die van de know-how van de zeer technologische nieuwe A profiteert. Zijn twee immense schermen zijn ook een plus, net als de “intelligente” spraakbesturing.
Motoren
Advertentie – lees hieronder verder
De B staat op het platform van de A en dus is het logisch dat hij ook diens motoren overneemt. De instappers: een 1.3 turbobenzine met 136 of 163 pk en een 116 pk sterke 1.5 turbodiesel van dezelfde Franse constructeur. Gelukkig biedt Mercedes ook een dieselcentrale uit eigen stal aan. Da’s een 2-liter met 150 pk of 190 pk geworden.
Bij BMW start het aanbod met een 1.5 driecilinder turbomotor (109 pk) en is de 2-liter viercilinder turbo in verschillende vermogensversies beschikbaar, tot 231 pk. Dieselen doet deze 2 Reeks met minstens 116 en maximum 190 pk in de aanslag. En dan is er nog de 2 Active Tourer als hybride, goed voor 224 pk.
Prijzen
De startprijzen van de BMW liggen beduidend lager dan die van de Mercedes. Een benzinedrinkende 2 Active Tourer kost minstens € 27.850 en voor een exemplaar op diesel betaal je zeker € 30.355. Wil je een hybride dan moet je minstens € 40.305 rekenen. Toch liever een Mercedes B-Klasse op je oprit? Dan heb je minimaal € 36.179 vandoen als je benzine verkiest en € 33.033 voor als je diesel wilt tanken. Dat gezegd zijnde, weet dat het prijsverschil kleiner wordt met een vergelijkbare uitrusting.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be