Qua look zien we slechts een zachte evolutie. In concreto komt er een stel hertekende koplampen, een aangepaste bumper en een nieuw radiatorrooster dat een stuk imposanter oogt.
Binnenin de wagen zien we geen noemenswaardige veranderingen. Enkel het infotainment scherm staat voortaan vrij op de centrale console en heeft de vorm van een tablet. Ook het Command-systeem krijgt een update zodat je het voortaan ook kan bedienen via een trackpad in combinatie met de bestaande draaiknop.
Onder de motorkap van de GLE valt wel nieuws te rapen. Zo debuteert de 9G Tronic automatische versnellingsbak met 9 versnellingen in combinatie met dieselmotoren. Er is ook een plug-in hybride versie beschikbaar. Deze GLE 500 Plug-in Hybrid maakt gebruik van een 333 pk sterke V6-motor in combinatie met een elektromotor die 116 pk levert. Het systeemvermogen bedraagt 442 pk.
Dieselrijders hebben de keuze tussen een GLE 250 (204 pk) en de GLE 350 (258 pk). Op benzine is er de GLE 400 en 500 die respectief 333 en 456 pk (V6 biturbo en V8 biturbo) leveren. We noteren ook twee AMG-varianten, de GLE 63 AMG (557 pk) en de GLE 63 S AMG (585 pk).
Vindt u deze M-Klasse, die voortaan als GLE bestaat, aantrekkelijk ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be