De GLC, die in 2016 op de markt kwam en al twee jaar de bestseller van Mercedes is, ruimt plaats voor een nieuwe generatie. Die is dynamischer en 60 mm langer, met een wielbasis die 15 mm groeit. Dat komt ten goede van de achterste plaatsen, waar er meer beenruimte is, alsook van de kofferruimte die 50 liter wint en nu 600 liter haalt.
Hij is dus wat massiever geworden, al merk je grotere formaat niet meteen op – integendeel – want heel wat details maken de nieuwe GLC namelijk subtieler. We denken bijvoorbeeld aan de meer omhullende bumpers, de karakterlijnen in de flanken en het grotere radiatorrooster. De volledige led-verlichting is trouwens geïnspireerd op die van de jongste modellen van het merk.
Ultramodern
Naar het voorbeeld van de S-Klasse krijgt de GLC een groot centraal scherm van 11,9 duim dat verticaal is opgesteld, samen met digitale instrumenten van 12,3 duim. Hij beschikt over de nieuwste generatie van het MBUX-systeem dat talrijke apps voor infotainment bevat. Bepaalde details tonen de verfijnde opmars van deze Mercedes, zoals de prachtige metalen ventilatieopeningen of de sfeerverlichting die het interieur zowel elegant als zeer modern maken.
Advertentie – lees hieronder verder
Keuzestress
Voorlopig heeft Mercedes alleen tweeliter viercilindermotoren gepland voor de GLC. Als milde hybride heb je de GLC 200 4Matic (204 pk), de GLC 300 4Matic (258 pk) en de GLC 220d 4Matic (197 pk).
Op het vlak van plug-in hybrides doet het merk met de ster drie voorstellen: de GLC 300e 4Matic (313 pk), de GLC 400e 4Matic (381 pk) en de GLC 300de 4Matic (een diesel dus) met 335 pk. De aangekondigde autonomie varieert tussen 104 en 120 km voor de eerste twee plug-ins en 102 tot 117 voor de derde. Straf!
Alle motoren worden overigens gekoppeld aan de 9G-Tronic-automaat. De commercialisatie is eind dit jaar gepland en Mercedes heeft nog geen prijzen bekendgemaakt
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be