De Pulsar krijgt een vrij klassiek design maar de constructeur geeft aan dat de wagen volledig met het oog op de Europese markt werd ontwikkeld. Ondanks de klassieke vormtaal neemt de Pulsar zowel voor- als achteraan enkele stijlkenmerken van de Note en de Qashqai over. De Pulsar meet in totaal 4.385 mm en beschikt over een genereuze wielbasis van 2,7 meter. Dat laatste komt vooral de beenruimte van de passagiers achterin ten goede.
Het interieur is niet revolutionair binnen zijn genre maar het is zeer verdienstelijk omdat het erg functioneel werd opgevat. Zo zijn er tal van handige opbergvakken en Nissan monteert optioneel het NissanConnect multimediasysteem. Los van een volledige integratie van een smartphone kan je op deze manier gebruik maken van de Google Send-to-Car functie en er is toegang tot diverse online applicaties.
Qua veiligheidsuitrusting stelt Nissan het “Safety Shield” pack voor. Dat omvangrijke veiligheidspakket omvat automatische noodremhulp, detectie van bewegende objecten, rijstrook assistent en dodehoek assistent.
Qua aandrijving voorziet Nissan voor dit C-segment model in een eerste fase slechts een 1.2 DIG-T benzinemotor van 115 pk en een 1.5 liter grote dCi-diesel van 110 pk. Begin 2015 zal er ook een 1.6 turbomotor (190 pk) op benzine bijkomen.
Denkt u dat deze Pulsar met al deze veiligheidssystemen een maat is voor de VW Golf ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be