Sinds zijn lancering eind 2019 heeft Peugeot wereldwijd bijna een miljoen exemplaren van de 208 gebouwd. In 2021 en 2022 kroonde hij zich zelfs tot bestverkochte auto van Europa. Dat succes is voor een deel ook te danken aan de E-208, want de kleine Fransman is een van de weinige stadswagens die je de keuze biedt tussen benzine, diesel of elektriciteit. Een keuze die nu echter verandert…
Geen diesel meer
Samen met deze facelift verdwijnt de diesel, net als bij de vernieuwde Renault Clio trouwens. De hertekende 208 introduceert wel twee milde hybrides met 48 volt (100 of 136 pk) die een 1.2-benzinemotor combineren met een gerobotiseerde zesbak waarin een elektromotor geïntegreerd is.
Door in stadsverkeer zowat de helft van de tijd elektrisch te rijden, verbruikt zo’n milde hybride volgens Peugeot 15 procent minder benzine. Je kunt trouwens ook opteren voor een klassieke 1.2-benzine (75 of 100 pk).
Advertentie – lees hieronder verder
Daarnaast werkte Peugeot aan de efficiëntie van de E-208. Bij zijn voorstelling in 2019 haalde de elektrische 208 met 136 pk slechts 340 km, maar na meerdere evoluties kan de E-208 vandaag een vermogen van 156 pk en een maximaal rijbereik van ongeveer 400 km voorschotelen.
Nieuwe look
Op de foto’s van de E-208 zie je dat Peugeot het design heeft aangepast en dat geldt voor het volledige 208-gamma. De nieuwe grille draagt bovenaan het nieuwe Peugeot-logo en is onderaan een stuk breder. De koplampen zijn scherper uitgesneden en de ‘slagtand’ onderaan ruimt plaats voor drie opvallende lichtstrepen.
In het interieur blijft de i-Cockpit met compact stuurwiel van de partij, maar voortaan hebben ook de lagere uitrustingsniveaus recht op het grotere centrale aanraakscherm van 10 duim. Het infotainment kreeg een update en de parkeercamera’s tonen nu HD-beelden. De vernieuwde 208 verschijnt in november 2023 op de Belgische markt.
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be