Nieuwe modellen

Porsche 911 992 facelift: hybridisatie

Op 28 mei zal een belangrijk hoofdstuk in de geschiedenis van Porsche en de auto-industrie worden afgesloten: de meest iconische sportwagen, de 911, wordt een hybride voertuig. Meer plezier en efficiëntie?

David Leclercq David Leclercq | Gepubliceerd op 18 mei 2024 | Leestijd: 2 min

We wisten dat het vroeg of laat zou gebeuren, en autoliefhebbers hoopten waarschijnlijk dat het zo laat mogelijk zijn. Op 28 mei presenteert Porsche de gerestylede 911 Type 992, sinds 2021 op de markt. Dit model zal een keerpunt in de geschiedenis markeren, aangezien het de allereerste hybride versie zal zijn voor op de weg.

In het algemeen wordt er een klassieke facelift verwacht met een opgefrist uiterlijk, herontworpen bumpers, nieuwe ventilatieopeningen en een nieuwe lichtsignatuur. Naar verwachting zal ook de diffuser aan de achterkant van het model aangepast zijn.

Advertentie – lees hieronder verder

porsche-911-hybrid-development3

Atmo, turbo en hybride…

Zoals altijd zal Porsche de gebruikelijke varianten blijven aanbieden: de Carrera, Carrera 4, Carrera S, Carrera 4S, Carrera GTS, Carrera 4 GTS, de Turbo en superlatieve Turbo S. Het nieuwe is dat alle varianten beschikbaar zullen zijn in coupé en cabriolet carrosserie, wat niet het geval zal zijn voor de Targa, die slechts compatibel zal zijn met een aantal versies – het is nog niet bekend welke.

Het goede nieuws is dat Porsche geen mechanische downsizing doet: de flat 6 blijft dus behouden. Maar waar Porsche met deze update verrast, is in het aanbieden van een hybride versie. De eerste in de geschiedenis van de 911 voor op de weg – het bestaat wel al op de competitie-versies.

Welke combinatie?

Porsche zegt er nog niet veel over en laat de verrassing voor 28 mei, de officiële presentatiedatum. Het bedrijf uit Zuffenhausen heeft wel al aangegeven dat het geen plug-in versie zal zijn, wat betekent dat hij een acceptabel gewicht zal behouden. Een ander nieuwtje is dat deze hybride versie de elektrische aandrijving niet zal gebruiken om beter te presenteren dan de 911 Turbo S. Het wordt dus een ‘massa’-versie, bedoeld om het brandstofverbruik en uitstoot te verlagen.

porsche-911-hybrid-development2

Porsche heeft aangekondigd dat het meer dan 5 miljoen kilometer heeft afgelegd om deze hybride te ontwikkelen. En de fabrikant geeft aan dat de prestaties niet tegen zullen vallen. Het nieuwe model zou een ronde op de Nürburgring kunnen afleggen in 7:16.934 minuten, ofwel 8,7 seconden minder dan “de overeenkomstige versie van het vorige model.” We kijken ernaar uit om deze nieuwe 911 en de hybride versie te ontdekken, die de eerste stap naar elektrificatie vertegenwoordigt. Maar Porsche is duidelijk geweest: voor een elektrische 911 zal het zo veel mogelijk wachten.

Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be

Wat wordt uw volgende voertuig?

Lees het artikel

Deel dit artikel

Lees meer over


In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Gocar, da's ook meer dan 40.000 voertuigen in voorraad!

Ontdek al de actualiteit

Artikels over hetzelfde onderwerp

Nieuwsbrief

Of het nu gaat om het laatste autonieuws of actuele mobiliteitsonderwerpen.

Wagens voor u

Auto's

In het nieuws

Advertentie – lees hieronder verder

Advertentie

Close icon