993
Een van de topfavorieten van deze redactie. De 993 staat bekend als de laatste luchtgekoelde 911 en liet zich aflossen door de redelijk teleurstellende 996 met waterkoeling en veel meer elektronica onder het koetswerk.
911 Carrera RS 2.7
Advertentie – lees hieronder verder
Deze 911 heeft mythische allures. Licht, krachtig en gebouwd in een oplage van amper 1.590 exemplaren. Wie vandaag een RS 2.7 uit de jaren ’70 bezit, heeft goud in handen. Opgepast voor kopies…
911 3.2
Alweer een klassieker, eentje die fel doet terugdenken aan onze kindertijd. Doe ons met veel plezier een tussen 1983 en 1989 gebouwde 3.2 cadeau, en dan nog het liefst met de G50-versnellingsbak… Qua prijs/kwaliteit vind je amper beter. Hij is dan ook onverwoestbaar, deze Porsche.
997
De 997 heeft de terugkeer van de ovale koplampen ingeluid en was in verschillende versies beschikbaar (Coupé, Cabrio, Targa enzovoort). In 2009 tekende een nieuwe PDK-automaat met 7 versnellingen present, meer bepaald om de verouderende Tiptronic te vervangen. Ook kwam er directe injectie op de meeste motoren. Een feest om mee te rijden…
911 Turbo
Last but not least, halen we de 911 Turbo aan. We kennen hem sinds 1975, toen Porsche besloot de 3-litermotor uit te rusten met een KKK-turbo. Dit eerste model was 260 pk sterk, ongezien in die tijd. De 911 Turbo had de reputatie “te brutaal” en “onbestuurbaar” te zijn en werd achteraf alleen maar krachtiger, te beginnen met meer cilinderinhoud (3,3 liter) en meer vermogen (300 pk).
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be