Volgens hen is deze berline quasi productierijp en werkt men momenteel de laatste testsessies af op erg afgelegen plaatsen. Op deze eerste beelden zien we dat de wagen een klassiek drievolume model heeft. De proporties zijn vergelijkbaar met die van een Peugeot 508 of een Volkswagen Passat.
In profiel doet deze berline denken aan de Fluence maar hij oogt duidelijk dynamischer. De snuit past helemaal in het design dat we bij de jongste telgen van de Renault-familie te zien kregen. Dat merk je aan het grote Renault-logo en het radiatorrooster dat beide koplampen met elkaar verbindt. Door de camouflagestickers kunnen we nog niet zien of de nieuwe Laguna een achterklep krijgt zoals de huidige Laguna of een achterklep zoals die van de Latitude. Wordt vervolgd …
Technisch gezien weten we dat deze berline op het CMF-onderstel rust en meteen enkele motorisaties van de grotere Espace overneemt. Zo zal de nieuwe Laguna kunnen rekenen op moderne benzine- en dieselmotoren met een cilinderinhoud van 1,6 liter. We gaan er ook van uit dat Renault de topversies andermaal zal uitrusten met de vierwielbesturing, wat garant staat voor een erg wendbare wagen met een uitstekend weggedrag.
Wat verwacht u van deze wagen die de Laguna en de Latitude zal vervangen ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be