Na de Phantom en de Cullinan is het de beurt aan de Ghost, de “baby Rolls”, om de vernieuwing in te gaan. Dat zal gebeuren dankzij een kakelvers Rolls-Royce-platform. Verwacht geen aanzienlijke wijzigingen aan de buitenzijde, wel een meer “gespierde” look, met een radiatorrooster geïnspireerd op dat van de Cullinan en lichtunits komende van de Phantom. Het interieur, waarvan hieronder enkele spionagebeelden, zal meer aanleunen bij de recentste creaties van het merk.
Advertentie – lees hieronder verder
Het nieuwe onderstel biedt plaats aan de nieuwe 6.749 cc V12 (die tot 600 pk ontwikkelt in de Cullinan) ter vervanging van de 6.592 cc V12 die met BMW wordt gedeeld. Het is ook waarschijnlijk dat er een plug-in hybride in de pijplijn zit.
In 2021, als alles goed gaat
De meest begeerde plek in een Rolls is natuurlijk de achterbank. En miljonairs (miljardairs?) zullen verheugd zijn om te horen dat er nog steeds twee versies in de catalogus zullen staan: de Ghost en zijn broer de Ghost Extended Wheelbase. In feite zie je hier al de twee versies, waarbij het verschil in grootte door de achterdeuren opvalt. Momenteel bedraagt het prijsverschil tussen de twee varianten bijna… 40.000 euro. Ook dat is opvallend.
Volgens BMW Blog waren de eerste tests al gepland voor deze zomer, met het oog op een marketingcampagne in 2021. Maar je kan je voorstellen dat de presentatie nog even op zich kan laten wachten. De coronaviruspandemie, inderdaad…
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be