Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be
Na de talloze reacties op het eerste deel van 5 auto's die bijna niemand kocht, konden we écht niet anders dan er een vervolg aan te breien. Vandaar, met input van de vele lezers, is hier deel twee… 1. Lamborghini LM002 De Lamborghini LM002 was bedoeld om het Amerikaanse leger ervan te overtuigen dat de Italianen er Humvee-gewijs ook wat van konden. Onder de kap lag een 5.2-liter V12 – recht uit de Countach! – en je zat ermee binnen 7,8 seconden aan 100 km/u. Interesse van het publiek bleef echter uit en Lamborghini heeft tussen 1986 en 1993 slechts 301 exemplaren van de LM002 kunnen slijten… 2. Aston Martin Cygnet Een Toyota vermomd als een Aston Martin, meer had de IQ écht niet om het lijf. Aan de aandrijving veranderde niets, aan het uitzicht ook amper genoeg om kopers te overtuigen. En wie er toch eentje wou, moest al een Aston Martin in de garage hebben staan… Swing and miss! 3. Audi A2 De Audi A2 was zijn tijd in 1999 best vooruit. Hij was vederlicht, aerodynamisch doordacht en bijgevolg zuinig. Maar met zijn algemene uitstraling zat het iets minder snor. In plaats van de beoogde oplage van 60.000 exemplaren per jaar, bleef het totaal in 2005 steken op 160.000 stuks. Een flop dus… 4. Lexus IS SportCross Met de IS-reeks had Lexus eind jaren '90 eindelijk een model te pakken waarmee ook de Europese middenklasse te verleiden viel. Hij was wel enkel met zescilinder benzinemotoren verkrijgbaar waardoor Lexus het zichzelf extra moeilijk maakte. De sedan deed het nog redelijk goed in de verkoopstabellen, maar velen zijn de SportCross – lees: break – nu al vergeten… Het was dan ook de laatste keer dan Lexus een stationwagen op de markt smeet. 5. Volkswagen K70 De Volkswagen K70 was oorspronkelijk een NSU. Vlak na de introductie van het model in 1969 werd NSU echter overgenomen door Auto-Union dat al aan VW toebehoorde. De NSU K70 werd vervolgens de Volkswagen K70 en meteen de eerste VW met voorwielaandrijving en een watergekoelde in-lijnmotor. Wegens de tegenvallende verkoop werden plannen voor een break en een cabrio opgeborgen. De Duitsers wisten in totaal dan ook “maar” 211.341 exemplaren aan de man te brengen. Nog suggesties? Vuur maar raak!
Deel
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be
Deel
In iets meer dan 45 jaar carrière die volgend jaar eindigt, is de Ford Fiesta in heel wat gedaanten verschenen. Dit zijn de meest verbazingwekkende versies, waarvan sommige zelfs nooit in België op de markt zijn gebracht.