Bij deze ombouw heeft G-Power niet al te fel geraakt aan het koetswerk van deze 7-Serie. Omwille van de zwarte koetswerklak valt de grote BMW nauwelijks op in het verkeer. Tenminste als je geen oog hebt voor de indrukwekkende aluminium OURAGAN RR-velgen van 21 duim. Die werden met forse Michelin 255/35 ZR21-banden vooraan en 295/30ZR21 achter belegd.
Onder de motorkap zien we weldegelijk aanzienlijke aanpassingen. Het was de bedoeling dat deze 7-Serie nog sneller zou worden dan de Alpina-versie. Alpina is de officiële BMW-tuner. Om dat te realiseren, vertrok G-Power van de 6 liter grote V12-motor. De twaalfcilindermotor kreeg flink wat extra vermogen en ook de koppelwaarden werden bijgesteld.
In de praktijk wordt de V12 bi-turbo precies 66 pk krachtiger waardoor het totale vermogen stijgt naar 610 pk bij 6.000 omwentelingen. De koppelcurve stijgt 120 Nm en verschuift naar 870 Nm vanaf 2.600 opm.
Met die motor in het vooronder is deze G-Power 7-Reeks in staat om in amper 4,3 seconden naar 100 km/u te spurten. Omdat ook de topsnelheid werd vrij geschakeld, haalt de wagen een topsnelheid van iets boven de 300 km/u.
Wat vindt u van deze jongste G-Power oefening ?
Advertentie – lees hieronder verder
Op zoek naar een auto? Zoek, vind en koop het beste model op Gocar.be