Tussen de Naamsepoort en het Fernand Cocqplein mogen er tussen 7 uur ‘s ochtends en 7 uur ‘s avonds geen auto’s meer circuleren. Enkel bussen, taxi’s en lokaal verkeer mogen door.
Volgens Sudpresse hebben camera’s met verkeersbordherkenning sinds de invoering van deze nieuwe autovrije zone al honderden automobilisten betrapt op ongeoorloofd gebruik van dit deel van de weg. Sommigen spreken over een gebrek aan burgerzin, anderen menen dat er niet voldoende signalisatie werd aangebracht om chauffeurs te waarschuwen dat ze er niet in mogen.
Overtreders mogen hun boete binnenkort in de bus verwachten.
Advertentie – lees hieronder verder
Duizenden Belgische bestuurders volgen Gocar om op de hoogte te blijven en om de beste wagendeals te ontdekken. U toch ook? Blijf op de hoogte:
- Bezoek gocar.be regelmatig
- Volg Gocar op Google Nieuws
- Abonneer op de Gocar-nieuwsbrief