Tijdens een persconferentie afgelopen dinsdag gaf Greenpeace te kennen dat het in de hoofdstad zo snel mogelijk van vervuilende voertuigen afwil. De NGO verwacht ook dat die eis effectief wordt uitgevoerd.
De huidige Brusselse regering had al aangegeven dat diesel tegen 2030 geweerd zou worden. Van de milieuorganisatie moet die deadline vroeger komen, 3 jaar vroeger om precies te zijn.
Als het plan erdoor komt, zal Brussel vanaf 2025 dieselvrij zijn. We zullen zien wat er uiteindelijk beslist zal worden…
Advertentie – lees hieronder verder
Duizenden Belgische bestuurders volgen Gocar om op de hoogte te blijven en om de beste wagendeals te ontdekken. U toch ook? Blijf op de hoogte:
- Bezoek gocar.be regelmatig
- Volg Gocar op Google Nieuws
- Abonneer op de Gocar-nieuwsbrief