De Leopold II-tunnel is de meest gefrequenteerde tunnel van België. Er is trajectcontrole, dat wel, maar tot op heden heeft nog geen enkele snelheidsovertreder daar iets van gemerkt. Dat komt omdat het gewest het maar niet eens geraakt met de betrokken burgemeesters en in het bijzonder met Philippe Pivin, burgervader van Koekelberg.
Volgens Sudpresse heeft Schaarbeeks burgemeester Bernard Clerfayt zijn collega-burgemeesters uitgenodigd om “een trajectcontrole te overwegen”. Een duidelijke sneer naar Pivin, en staatssecretaris Bianca Debaets (verkeersveiligheid) deed daar nog een schepje bovenop. Zij liet opmerken dat “de burgemeesters inzitten met verkeersveiligheid, op enkelingen na”. Wordt ongetwijfeld vervolgd…
Advertentie – lees hieronder verder
Duizenden Belgische bestuurders volgen Gocar om op de hoogte te blijven en om de beste wagendeals te ontdekken. U toch ook? Blijf op de hoogte:
- Bezoek gocar.be regelmatig
- Volg Gocar op Google Nieuws
- Abonneer op de Gocar-nieuwsbrief