Meer en meer fietsers gebruiken hun gsm in het verkeer om te bellen of om de weg te vinden. Door het stuur met maar één hand vast te houden, verhoogt het risico op een val. Vias verklaarde aan de RTBF dat “ongeveer 10% van de ongevallen op de fiets of met de auto door gsm-gebruik veroorzaakt worden”.
Volgens de RTBF vindt GRACQ, de Waalse en Brusselse belangenvereniging voor fietsers, de acties van de politie niet overdreven, maar pleiten ze wel voor een aanpassing van het bedrag in functie van het gevaar dat het voertuig vormt.
Advertentie – lees hieronder verder
Duizenden Belgische bestuurders volgen Gocar om op de hoogte te blijven en om de beste wagendeals te ontdekken. U toch ook? Blijf op de hoogte:
- Bezoek gocar.be regelmatig
- Volg Gocar op Google Nieuws
- Abonneer op de Gocar-nieuwsbrief